Korrektúra I. Testvérek közt is
2012. október 14. írta: Mafot

Korrektúra I. Testvérek közt is

 

Tévedni Javítani emberi dolog.

Egy-egy váratlanul felbukkanó írásos dokumentum, alaposabb anyagvizsgálati módszer vagy rokontudományokból kölcsönzött analógia alkalmasint egész más megvilágításba helyezheti korábbi ismereteinket. Új rovatunkban ezért fotótörténeti tévedések kiigazítására vállalkozunk.

- f -

A Petit Palais október 3-án nyílt Modernizmus vagy modernitás? Gustave Le Gray és körének fotográfiai (1850-1860) című tárlata az év egyik fotótörténeti szenzációjának ígérkezik.

A kiállítás (és a hozzá kapcsolódó katalógus) amellett, hogy különös érzékenységgel mutatja meg a 19. század közepének francia fotográfusait - rámutatva témaválasztásaik, kompozícióik rokon vonásaira -, ki is emeli a feledésből az alkotókat.

Ez történik egyebek közt Adrien Tournachon-nal is; a legújabb kutatásokra építő kurátorok (Anne de Mondenard és Marc Pagneux) szerint ugyanis mégiscsak Félix Tournachon (= Nadar) öccse fényképezett számos, korábban (csak) a sikeres - és máig számon tartott - bátynak tulajdonított felvételt. Ezek közül az egyik a Pierrot-maszkos színészt ábrázoló sorozat alábbi képe is.

e1_1b.jpg© Musée Carnavalet / Roger-Viollet

A képről és az egyébként (egy időben a névhasználat miatt) civakodó Tournachon-testvérekről itt olvashatni még.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mafot.blog.hu/api/trackback/id/tr424848681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása